PEREMPUAN KINI

July 06, 2009

KENAPA PEREMPUAN SEKARANG TAK MCM DULU?? Aku ni bukan la alim sangat.Tapi semakin aku meningkat dewasa,semakin aku mempunyai ramai teman.Aku lihat masalah ini seperti tidak akan ada jalan penyelesaian.Masalah yang aku maksudkan ini ialah tentang KEMANA PERGINYA MARUAH DAN HARGA DIRI SORANG WANITA??

Aku tak maksudkan semua orang mcm tu.tapi, ada la segelintir yang buat mcm tu.Aku ada sorang kawan yang boleh di kira rapat gak dengan aku.Dia cakap kat aku dia nak cari boyfriend yang boleh bimbing dia.Aku puji niat dia.Tp ni bukan sekali dia cakap mcm tu.Setiap kali lepas putus dia akan cakap benda yang sama kat aku.Bila putus je dia akan salah kan lelaki sbb cakap tak serupa bikin.

Mana taknya,baru jadi couple dia dah sanggup serahkan tubuh dia kat boyfren2 dia.Setahu aku dia dah bersama dengan 3 orang lelaki.Sekarang aku rasa takut sangat untuk cari teman hidup aku.Takut kalau dapat yang dah di tebuk tupai.Perempuan sekarang dah x macam dulu.Aku sebagai lelaki dan sebagai orang Islam nak sangat benda2 ni x berlaku lagi.Tp,ia bergantung pada kesedaran individu itu sendiri.

Kepada mereka yang pernah terlajak,berubah la..Fikirkan tentang masa depan keluarga dan diri anda.

8 comments:

Anonymous said...

cari punca2 knp diorg jd cm2.byk faktor,antaranya personal prob,kurang didikan agama,xda org yg tegur n mcm2 lg.jgn terus slhkn diorg.bg diorg peluang utk berubah.mungkin ape yg jd bkn kehendak diorg pown.setiap org nk yg terbaik utk diri masing2..juz back to da basic,bg diorg peluang n insyaALLAH diorg akn berubah.

Haroun Al Rasyid said...

tu pun kalau diorang berubah..
kalau x mcm mane?

Anonymous said...

diorg perlukan sokongan dan dorongan dr org sekeliling.jgn mudah menuding jari pd 1 pihak.pd masa dan saat mcm nie,org yg sgt diperlukan adlh ibu bapa,kwn2 dan seorang lelaki yg btul2 dpt bimbing diorg.lelaki mmg nk perempuan yg suci dan baik,tp adakah lelaki tu sndiri baik utk bergandingan dgn perempuan yg dia sndiri idamkn?kita semua ada kelemahan dan prnh buat slh,tp kita juga ada hak utk diberi peluang baiki kesilapan tu.

Anonymous said...

tp kn skang ni laki dan pempuan skang sma jerk..sb laki la pmpuan2 zman skang rosk........
knon laki leh membimbng wnita tp skang emm ckp pndai jerk.......lagi2 laki mcm awk kn...ntah2 awk dan gf awk pn dua X 5 jerk............
kalo awk fkr laki zman skang ni bgus sgt tp npa dlm msyarakt islam npe laki ni ska mnindas menpu kaum wnta...org laki mengagp kaum wnta lemah..sya nk awk tlg byangkan kalo situasi diats td menimpa dri adk awk...sye rsa awk sndri akn gigt jari kot..huhuuhuhuhuhuuh
yg bnar...pink87

Haroun Al Rasyid said...

topik ni semakin hangat di perkatakan..
dan nampaknya makin melampau tuduhan yang di berikan.utk pengetahuan anda semua,sy xpernah menyentuh mane2 pmpuan termasuk dia.jumpa pun x pernah.

Anonymous said...

ape yg pntg dri cte dats adalh didikn agma.....
zman skang para remja kurang didikan agama...
laki dan pempuan bebas dlm pergaulan,,ada yg berpegang2gan tgan bkn muhrim...dan bnyak lg la....tp sume yg terjdi xleh nk slahkan ibu bapa

Anonymous said...

x baik tuduh perempuan cmtuh..
x sume perempuan camtuh..
awk kata awk xnk dpt isteri yg dah di tebuk tupai kn??
tp awk terpk x kalau tuhan jodohkan awk dgn isteri yg dah di tebuk tupai??
jodoh ajal maut sume di tgn tuhan..
jgn nilai sesuatu berdasarkan rupa..
jgn kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..
pk dlu sebelum bercakap..

Anonymous said...

hanim:4 anonymous, beb..tuhan dh tetapkn laki baik tuk pmpuan baik jer..pmpuan baik tuk laki baik..klu sorg laki tu baik, xde mkne nye tuhan tetapkn jodoh die pmpuan yg jahat...tuhan maha adil..ko yg kne pk dlu sblm komen!

Anda Pengunjung Ke :

Masa itu Emas

Followers

Unit Tindakan Khas

Unit Tindakan Khas

Rakan Muda

Sang Saka Biru

313 Cawangan Johor

Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia

Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia